Pazartesi, Eylül 26

Hal üzre sabır ve şükür

Bu soruya ilk cevabım bir mümin olarak bu hayattan göç etmektir elbette. Bir mümin ama hayırla yededilen bir mümin olmaktır mesele aslında. Su gibi geçen yıllar çok şey öğretir insana.Bizden öncekilere bakıp kimilerine gıpta ile bakarız.Kimileri de lanetlenerek anılır.İnsanların iyiliğine şahit olduğu bir hayat yaşamak gerek.Müminlerin hayırla yadettiği inanmış bir adam olmak kolay değil.Kul hakkı yemeden, kimseye zulmetmeden, helal dairesinde yaşamak kolay değildir bu yeni zamanlar da.
Yeni zamanlar kendi şartlarını dayatıyor bize.Bu dayatmayı da ihtiyaçmış gibi dayatıyor gibi gösteriyor ve süslüyor.Basit ve yalın bir hayattan kopararak kendi zeminine doğru çekiyor insanı.Tüket diyor, sürekli tüket.İlerlemen için tüketmek zorundaymışsın zannettiriyor.
Sakin ve yalınlığı, eksiklik gibi gösteriyor insana yeni zamanlar. Hakikatin üzerini örtüyor. Hakikatten beri tutuyor insanı. Hakikatler çıplaktır oysa, yalındır ve basittir. Basit ve yalın bir bakış gerektirir hakikatin sadeliği.
Kör topal ilerliyorum kendi adıma hayatta. Savrulmuyorum belki hakikatin uzağına ama tam olmam gereken yerde de olamıyorum bir türlü. Bunu yapabilmem için gereken şartları sağlayamıyorum belki de. Belki de bu şartlar oluşsun diye mücadele ediyorum.
Sakin, kendi halimde bir hayatı yaşamak için daha bağımsız olmam lazım. Kimbilir belki de zamanı gelmemiştir takdir cihetinde.
O halde yaşamış olduğum hal üzre sabır ve şükür en güzeli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder